Veelgestelde vragen
Vraag: ik wil mijn Regiokracht kaart graag digitaliseren; hoe werkt dat?
Antwoord: Maak 4 duidelijk foto’s van de Regiokracht kaart van het huidige jaar en plaats ze in een digitaal foto album op je Smartphone.
Regiokrachtkaart Digitaliseren
Voor het digitaliseren van je Regiokrachtkaart zijn vier duidelijke foto’s nodig:
- Voorkant (met jaartal): Een close-up van de gehele voorkant, waarbij het jaartal van dit jaar goed zichtbaar is.
- Achterkant (met pasfoto en naam): Een close-up van de gehele achterkant, waarop je pasfoto(‘s) en naam duidelijk te zien zijn.
- Hele voorkant: Een foto van de complete voorkant van de kaart.
- Hele achterkant: Een foto van de complete achterkant van de kaart.
Let op:
- Snijd de foto’s indien nodig digitaal bij voor een strak resultaat.
- Plaats alle vier de foto’s in een (gedeeld) album op je smartphone.
- Noem dit gedeelde album: Regiokracht.
- Toon in de winkel in ieder geval de foto van de voorkant met het jaartal en de achterkant met je pasfoto.
Belangrijke tip: Verwijder na de jaarwisseling oudere foto’s van vorige jaargangen om verwarring te voorkomen.
Vraag: ik heb een Regiokracht kaart voor gemeente Medemblik. Kan ik deze ook in Hoorn gebruiken? Krijg ik daar ook korting?
Antwoord: in 2020 kan je de regio Medemblik kaart alleen bij winkels in de Regio Medemblik gebruiken.
De deelnemende winkels voor Medemblik staan onder de tabblad Medemblik op site. https://regiokracht.nl/winkels-medemblik/
Je kan eventueel nog wel een Kaart voor Hoorn bestellen. https://regiokracht.nl/bestellen/
Vraag: kunnen we de regiokracht kaart ook cash laten betalen door de penningmester van onze vereniging?
Antwoord: ja, uitgangspunt is dat je na je bestelling een e-factuur krijgt per-email. Deze kan je betalen via de bank maar je kunt ook cash betalen. We maken dan een praktische afspraak voor de betaling. Altijd na de levering van de kaart.
Vraag: wij kregen in het verleden elk jaar de kaart via de personeelsvereniging. Maar nu niet meer. Ik zou de kaart wel graag weer ontvangen?
Antwoord: vraag of de afdeling personeelszaken van je bedrijf waar je werkt de aanschaf opnieuw wil coördineren. De kaart hoeft echter niet ‘officieel’ door een bedrijf of rechtspersoon gekocht te worden. Het kan ook via de personeelsvereniging of via een natuurlijk persoon via personeelszaken op basis van eigen initiatief. Een contactpersoon coördineert en regelt het voor de groep en verzorgt de telling en de betaling.
Als laatste optie kan je altijd op individuele basis als particulier de kaart aanschaffen. Zie hiervoor de informatie bij prijzen en bestellen.
Vraag: de minimale kosten van de kaart zijn € 10,00. Daarbij komt nog porto kosten ter hoogte van de tarieven van POSTNL. Betekent dit dat ik net zo goed 2 kaarten kan bestellen?
Antwoord: klopt; de minimale kosten van een bestelling is € 10,-. Omdat de kaart voor particulieren €7,50 kost kunt u voor € 10,- voor hetzelfde geld 4 – 5 kaarten bestellen namens een vereniging of groep. Bijvoorbeeld voor een collega, teamlid, familielid, buur of gezinslid.
Voor organisaties, bedrijven en verenigingen is het gunstig om minimaal 4-5 kaarten te bestellen.
Vraag: Ik heb een regiokracht kaart ontvangen en hierop staat dat er een pasfoto van mijzelf en iemand anders. Klopt het dat alleen degenen op de foto's gebruik mogen maken van de kaart?
Antwoord: Dat klopt inderdaad. Het is een persoonlijke kaart met als het ware één introducee. Het is wellicht mogelijk om nog een kaart op te halen of zelf wat kaarten bij te kopen als particulier.